شنبه ۳ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

مریل استریپ به‌عنـوان اخلاقی‌ترین بازیگر زن سینمای هالیوود انتخاب شد.

مجله ونتی فایر طی یک نظرسنجی از میان 16 هزار خواننده این مجله اعلام کرد که از میان 20 بازیگر زن سینمای هالیوود، استریپ مقام اول را کسب کرده است.

استریپ با کسب بیش از 79درصد آرا به عنوان محبوب‌ترین زن سینمای هالیوود انتخاب شد.  اغلب خانواده‌هایی که در این نظرسنجی شرکت داشته‌اند، اعلام کرده‌اند که وقتی نام استریپ در یک فیلم می‌آید، می‌توان با اطمینان در کنار اعضای خانواده به تماشایش نشست.

مریل استریپ در گفت‌وگویی با مجله ونتی فایر اعلام کرد: «این نظرسنجی من را به اندازه دریافت یک جایزه هنری بزرگ خوشحال کرد؛ به نظرم هیچ جایزه‌ای به اندازه اینکه مردم به تو اطمینان داشته باشند، نمی‌تواند یک بازیگر را خوشحال کند؛ حالا می‌توانم با اطمینان، به فرزندان‌ام در مورد حرفه‌ام فخر بفروشم».

در این نظرسنجی خوانندگانی که به مریل استریپ رأی داده‌اند، لباس کاملا پوشیده و در عین حال ساده استریپ را در مراسم اسکار سال 2006  مدنظر قرار دادند. او به همراه 2 فرزندش و همسرش - که یک مجسمه‌ساز مشهور است - روزهای آرامی‌ را سپری می‌کند و به‌شدت علاقه دارد که در روزهای تعطیل در خانه و کنار اعضای خانواده‌اش باشد.
استریپ آن‌قدر نسبت به تربیت فرزندان‌اش حساس است که تا 8 سالگی نمی‌گذاشت آنها بدانند مادرشان بازیگر است.

او می‌گوید: «دوست داشتم آنها وقتی آمادگی ذهنی‌اش را داشتند، برایشان توضیح بدهم که من فقط مادر آنها هستم و کودکانی که در فیلم‌های مختلف نقش فرزندان مرا بازی می‌کنند، تنها بازیگر هستند و بس؛ برای همین است که آنها به اینکه مادرشان بازیگر است، افتخار می‌کنند».

عشق من؛ آشپزی

او عاشق آشپزی برای خانواده‌اش است و رابرت‌دنیرو - دوست نزدیک و خانوادگی آنان - می‌گوید هرگز در هیچ رستورانی غذایی لذیذتر از دستپخت مریل استریپ نخورده است، دنیرو می‌گوید: «علاوه بر این دوست دارم او در فیلم‌ها همبازی من باشد».

شاید برای همین است که او این روزها قبول کرده تا در فیلمی‌ به نام «جولی و جولیا» به کارگردانی نورا افرون، نقش جولیا چایلد - آشپز افسانه‌ای - را بازی‌کند.  این فیلم اقتباسی از کتاب «جولی و جولیا: 365 روز و 524 دستور غذایی در یک آشپرخانه کوچولو» است که براساس کتاب جولی پاول ساخته می‌شود.

استودیو کلمبیا تهیه‌کننده این فیلم برای نقش پاول با ایمی‌ آدامز در حال مذاکره است. این فیلم درباره یک کارگر دولتی به نام پاول است که تصمیم می‌گیرد در آشپزخانه کوچک خود در بروکلین با استفاده از کتاب «یادگیری هنر آشپزی فرانسوی» آشپزی کند. او تجربیات روزانه‌اش را روی وبلاگ خود قرار می‌دهد و در طول کار یک طرفدار پر و پا قرص پیدا می‌کند.
نورا افرون - کارگردان زن این فیلم - که دوست نزدیک مریل استریپ است، از اینکه او قرار است در این فیلم ایفای نقش کند، بسیار راضی است.

جولیا چایلد بیش از 4 دهه در تلویزیون‌های آمریکا آشپزی تدریس می‌کرد و برنامه‌اش در پر‌بیننده‌ترین ساعات پخش می‌شد؛ ضمن اینکه کتاب‌ها و نوارهای بسیاری در این زمینه دارد. او در سال2004 در 92سالگی درگذشت.

استریپ یکی ازطرفداران پر و پاقرص این آشپز ماهر بود و 3 بار در مراسم تولدش از این آشپز دعوت کرد تا برای مهمانانش آشپزی کند.

از جدیدترین فیلم‌های استریپ 58 ساله می‌توان به «شیرها برای بره‌ها» رابرت ردفورد و «اجرا» گاوین هود اشاره کرد. او 2 پروژه «اثبات» و «ماما میا!» را نیز در دست تولید دارد.

تقدیر از خانم بازیگر

این بازیگر مطرح، آوریل سال2008 در سی و پنجمین مراسم سالانه انجمن فیلم لینکلن سنتر در نیویورک مورد تقدیر قرار می‌گیرد. او با 2 جایزه اسکار و 12 مورد نامزدی - بیش از هر بازیگر دیگری در تاریخ - نامزد دریافت این جایزه بوده است.

فیلم‌های کریمر علیه کریمر (رابرت بنتون، 1979) و انتخاب سوفی (آلن جی پاکولا، 1983) این جایزه را نصیب او کرد. همچنین به خاطر بازی در نقش‌های متفاوت و متنوع به عنوان بهترین بازیگر زن دهه80 انتخاب شد.

استریپ متولد سال 1949 است. با این حال تنها چیزی که او را نگران نمی‌کند، پیری است. او می‌گوید: «شما هرگز در عرصه سینما از یاد نمی‌روید؛ تنها به این شرط که اراده آهنینی  داشته باشید. من از پیری هراسی ندارم؛ از اینکه حالا باید نقش مادر یا حتی مادربزرگ را بازی کنم».

استریپ یکی از بزرگ‌ترین مراکز کمک به کودکان مبتلا به سرطان را اداره می‌کند و از اولین کسانی بود که به کمک توفان‌زدگان کاترینا شتافت. همچنین خانم استریپ طی اقدامی ‌عجیب تمام لباس‌هایی را که در فیلم «شیطان پرادا می‌پوشد» به تن داشت، به نفع کودکان فقیر حراج کرد.

دان گامر در میان بازی‌های همسرش از همه بیشتر به فیلم «پل‌های مدیسون کانتی» علاقه‌مند است و می‌گوید: «دوست داشتم او به خاطر بازی در این فیلم اسکار دریافت می‌کرد. او در این فیلم نقش مادری از خودگذشته را بازی کرد که تنها مری از عهده آن برمی‌آمد. مهارت اصلی مریل استریپ، ریزبینی و زحمت فراوانی است که برای آماده کردن خود برای هر نقش خاص انجام می‌دهد».

ویرجینیا وولف و استریپ

استریپ عاشق نقش‌های متفاوت است و می‌گوید برای هر نقش متفاوتی که به عهده می‌گیرد درست به اندازه اولین‌باری که جلوی دوربین ظاهر شد، هیجان دارد.
با این حال، او بازی در نقش خانم دالووی را یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌های کارنامه هنری‌اش می‌داند زیرا ویرجینیا وولف نویسنده محبوب اوست؛ هرچند که برای بازی در فیلم «ساعت‌ها» دستمزد کمی ‌گرفت.

کد خبر 37463

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز